30.4.2011

some kind of muffins

moikka !



Aaargh, oon ihan poikki. Tää koko viikko on ollu yhtä helvettiä. Mä oon raatanu kouluhommien, kokeiden ja koulun Talent-kisan parissa, jota mä juonsin ja johon mä myös osallistuin yhen tyypin kanssa :D No, ei voitettu, eikä myöskää tiedetä kuin monensiks sijotuttii, ku siinä julkistettiin vaa voittajat.





Nojoo, asiasta seitsemänteen ( öö, miks mä käytän jotain tälläsiä ikivanhoja sanontoja ? ), aattelin iskee tänne Mariannesuklaamuffiniohjeen. Jipii :D Ohje on mukautettu äitin jostain vanhasta muffinireseptistä.









Ekaks pehmitetään voi. Mä annoin sen vaan olla huoneenlämmössä, mut kai sen voi iskee muutamaks sekunniks mikroonkin. Voin ei kuitenkaan oo tarkotus olla juoksevaa.





Sitte mitataan desimittaan 2 & ½ desiä sokeria. Sitten sokeri kaadetaan voin joukkoon ja sekotellaan.





Kun sokeri ja voi on sekottunu ees kohtalaisen hyvin yhteen, seos isketään yleiskoneeseen tai sitten sen voi vatkata käsin. Tästä mulla ei oo kuvaa, mut ei se sitä varmaan vaadikkaan. Seosta sekotellaan vähän aikaa, ehkä joku puol miinuuttia / minuutti.

Seuraavaks lisätään 2 munaa yksitellen. Siitäkään mulla ei oo kuvaa, mut emmä usko et sekään haittaa.






Seuraava homma on kuivien aineiden yhdistäminen. Eli siis, sekoita keskenään 4 dl vehnäjauhoja, 1 dl kaakaojauhetta, 2 tl leivinjauhetta ja jos haluat, 2 tl vaniljasokeria.









Lisää rasvaseoksen ja munien sekaan 1 dl maitoa.





Lisää kuivien aineiden seos.






Lisää Marianne-rakeita oman maun mukaan (:









Annostele muffinssitaikina muffinssivuokiin. Jos haluat, kannattaa ripotella vielä päälle niitä rakeita, tulee meinaan ihan saiiiiiraan hyviä ! :) Paista 200 asteessa n. 10 minuuttia.






Valmis ! Ihan sikahyviä tuli, kannattaa kokeilla :)







Resepti kokonaisuudessaan :



Suklaamuffinit à la Ida



Tarvitset -



100 g voita
2 ½ dl sokeria
2 munaa
1 dl maitoa
4 dl vehnäjauhoja
1 dl kaakaojauhetta
2 tl leivinjauhetta
2 tl vaniljasokeria ( ei pakollinen )
Marianne-rakeita



Sekoita voi ja sokeri yhteen ensin käsin, ja laita seos sitten esim. yleiskoneeseen. Lisää munat yksitellen. Lisää maito. Sekoita kuivat ainekset keskenään. Lisää kuivat ainekset yleiskoneeseen. Laita Marianne-rakeita oman maun mukaan. Annostele muffinssitaikina muffinssivuokiin. Ripottele halutessasi päälle rakeita. Paista 200 asteessa n. 10 minuuttia.



Noin ! Viettäkää hauska vappu (:


P.S - MÄ OIKEESTI VIHAAN TÄTÄ BLOGGERIA KOSKA SE TEKEE NOI ENTERILLÄ TEHDYT VÄLIT IHAN JÄTTIMÄISIKSI !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

heitä komma ;-----)